fbpx

PR korporacyjny, wbrew swojej nazwie, to działania public relations kierowane nie tylko do korporacji i dużych firm. Każda, nawet najmniejsza firma, może – a nawet powinna – wdrożyć je w swojej strategii.

Czym jest PR korporacyjny

PR korporacyjny to kompleksowe działania public relations, podejmowane przez firmy i instytucje do budowania lub wzmacniania swojego wizerunku i poprawy świadomości marki. Czym jednak różni się PR korporacyjny od PR produktowego, wizerunkowego czy PR ? W odróżnieniu od PR produktowego czy Brand PR, mamy do czynienia z działaniami kierowanymi do wszystkich grup odbiorców, jakich posiada lub może posiadać firma lub organizacja – klientów, kontrahentów, inwestorów, pracowników, ekspertów, wszelkich rodzajów mediów, ale także przeciwników i oponentów.

PR korporacyjny

Na czym polega sekret PR korporacyjnego

Działania podejmowane w ramach PR korporacyjnego muszą być spójne. To długofalowy i skomplikowany proces, w którym wykorzystywanych jest wiele przenikających się i uzupełniających narzędzi public relations. W efekcie na długie lata uzyskujemy efekt pozytywnego i wiarygodnego wizerunku marki (zarówno jako partnera biznesowego, pracodawcy, producenta lub usługodawcy). To samo się tyczy oferowanych przez nią produktów i usług. Komunikaty i działania, podejmowane przez dział PR organizacji lub zatrudnioną przez nią agencję PR muszą być wiarygodne i posiadać wysoką wartość merytoryczną. Stąd konieczna jest ścisła współpraca z ekspertami z różnych dziedzin. I wreszcie – PR korporacyjny to nie działanie jednorazowe! To obliczona na lata, długofalowa kampania PR, która – by przyniosła pożądany efekt – musi być prowadzona systematycznie.

Co wchodzi w skład PR korporacyjnego

Działania PR korporacyjnego należy przede wszystkim zacząć od analizy misji, wizji, wartości organizacji, jej kultury organizacyjnej i wizerunku. Określając cele PR, jakie przed nią stoją, należy zaplanować właściwą strategię PR. Tylko długofalowe, kompleksowe, wielopłaszczyznowe i przemyślane działania public relations mogą przynieść pożądane efekty. Planując strategię i narzędzia public relations nasza agencja PR nie skupia się na jednej gałęzi PR, ale analizując cele PR firmy, łączy ze sobą relacje inwestorskie, relacje z mediami, komunikację wewnętrzną, e-pr, jak również zarządzanie kryzysem. W skład corporate PR wchodzą takie elementy jak kontakty z dziennikarzami, planowanie i negocjowanie publikacji, prowadzenie biura prasowego, portali, pozyskiwanie i relacje z ekspertami, tworzenie treści do wewnętrznych wydawnictw, folderów, newsletterów, prowadzenie kont w social media, za pomocą których firma komunikuje się z klientami, influencer marketing, ale także organizacja eventów – konferencji tematycznych, sympozjów eksperckich, spotkań dyskusyjnych, imprez integracyjnych, czy nawet pracowniczych pikników rodzinnych. Dbamy także o wdrożenie działań CSR i ESG. A ponieważ sami prowadzimy firmę, wiemy jak ważne są kompleksowe działania.

Napisz czego potrzebujesz – wyślij brief

Więcej o poszczególnych narzędziach PR, jakie wykorzystujemy w prowadzeniu działań dla klientów, w naszej ofercie.