Myśląc o działaniach PR najczęściej w pierwszej kolejności bierzemy pod uwagę współpracę z mediami i budowanie dobrego wizerunku wokół firmy. Tymczasem, by osiągnąć najlepsze efekty trzeba zacząć od „własnego podwórka” i sprawnie prowadzić PR wewnętrzny.
PR wewnętrzny pod lupą
W 2017 roku Attention Marketing Research wspólnie z PMR C&R przeprowadziły badanie w 257 polskich średnich i dużych przedsiębiorstwach, z którego wynika, że aż 68 proc. badanych uważa wewnętrzny PR za najważniejsze zadanie dla działań public relations. W Polsce z roku na rok coraz więcej firm decyduje się na zatrudnienie agencji PR, które – wykorzystując odpowiednie narzędzia PR – usprawniają bądź zmieniają działania związane z komunikacją.
Pracownicy chcą lepszej komunikacji
Świat pędzi do przodu i zmienia się każdego dnia. Zmieniają się też pracownicy i ich wymagania względem pracodawcy, przy czym nie zawsze chodzi tylko o kwestie finansowe. Coraz częściej oczekują od swojego szefa sprawnej komunikacji z zespołem, przy czym nie ma znaczenia czy mówimy o małej firmie, czy dużej korporacji. Ponad 70 proc. ankietowanych uważa, że sukces przedsiębiorstwa zależy w dużej mierze od otwartej i partnerskiej współpracy, w tym właściwej komunikacji wewnętrznej i sprawnego przepływu informacji. Nie można zapominać, że pracownik to najlepszy ambasador każdej firmy. To dzięki niemu odnosi sukcesy i wspina się na szczyt.
Komunikacja wewnętrzna a agencja PR
W działaniach public relations najważniejsza jest regularność, umiejętnie zaplanowana długofalowa strategia PR i odpowiednio dobrane narzędzia. Dlatego warto zaufać doświadczonej agencji public relations, która pomoże stworzyć odpowiedni plan, dobierze odpowiednie techniki PR i za ich pomocą wdroży strategię w życie firmy.
PR wewnętrzny bywa często trudniejszy do prowadzenia niż zewnętrzny. Ma na to wpływ wiele czynników i uwarunkowań istniejących w firmie – od złego systemu zarządzania obecnie lub w przeszłości, przez uprzedzenia i plotki, brak poczucia misji i celu po uwarunkowania środowiskowe. Często strategia wewnętrznego PR musi łączyć się z PR kryzysowym – mamy tego świadomość i jesteśmy przygotowani do doboru odpowiednich narzędzi PR.
Nie tylko newsletter
Jako agencja PR posługujemy się różnorodnymi narzędziami, które pozwalają nam prowadzić skuteczny PR wewnętrzny. Nasze działania mają na celu nie tylko osiągnięcie sprawnego przepływu bieżących informacji na wszystkich szczeblach hierarchii w firmie i we wszystkich możliwych kierunkach, ale także są nastawione na budowanie poczucia wspólnoty, zaangażowania i odpowiedzialności za zespół i stawiane przed nim cele oraz wyzwania. PR wewnętrzny prowadzimy jako element strategii PR korporacyjnego lub jako indywidualną usługę.
Daj nam znać czego potrzebujesz – wyślij brief
portfolio eventy