"Jeśli nie masz konta na Facebooku, nie istniejesz."
Czy się nam to podoba, czy nie, w odniesieniu do biznesu to hasło mówi prawdę. Dlaczego prowadzenie fanpage jest tak istotnym elementem dla działań marketingowych?
Social media stały się nieodłącznym elementem naszego życia. Wg raportu „Digital 2020” opublikowanego przez Hootsuite i We Are Social, aktywnie korzysta z nich 3,80 miliarda użytkowników, czyli 49% wszystkich ludzi na całym świecie! Co więcej, liczba użytkowników mediów społecznościowych ciągle wzrasta i obecnie jest ich o 9,2%, czyli 321 milionów więcej niż w styczniu 2019 roku. Co minutę 400 nowych użytkowników rejestruje się, aby dołączyć do Facebooka. W Polsce aktywnie z social media korzysta 19 milionów osób, a w samym tylko 2020 roku liczba ta wzrosła o 1,4 miliona użytkowników (+7,8%) w porównaniu do ubiegłego roku. Najpopularniejszym medium społecznościowym w Polsce okazuje się You Tube (19,3 mln aktywnych – czyli takich, którzy korzystają z niego co najmniej raz na 30 dni – użytkowników). Zaraz za nim plasuje się Facebook (16 mln) i Instagram (7,3 mln użytkowników), Pinterest (3,7 mln), Snapchat (4 mln 29%), Linkedin (3,7 mln 26% użytkowników między 16 a 64 rż), Twitter (1,25 mln użytkowników 35%) i szybko zdobywający popularność, szczególnie wśród najmłodszych użytkowników, TIKTOK (1 mln użytkowników). Polacy spędzają w mediach społecznościowych średnio 2 godziny dziennie**! Najpopularniejsze social media, czyli Facebook i YouTube są też, zaraz po Googlach, najczęściej odwiedzanymi stronami interentowymi w Polsce. Marketing social media, w tym prowadzenie fanpage czy innego rodzaju konta w social media jest więc naturalnym sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów i partnerów biznesowych.
Co daje posiadanie konta w social media?
Jak działamy w social media
Marketing social media może być elementem strategii PR. Uwzględniamy prowadzenie fanpage i kont we kanałach społecznościowych jako część kompleksowych kampanii PR prowadzonych dla naszych klientów, ale równie dobrze prowadzenie social media może być dla nas tylko jednostkową usługą, świadczoną jako agencja social media dla klientów zainteresowanych tylko prowadzeniem np. strony na facebooku – decyzja należy do klienta i jest uwarunkowana przez jego potrzeby oraz możliwości budżetowe. Najczęściej wykorzystujemy najbardziej popularne social media jak Facebook, Instagram, You Tube czy Linkedin, ale jeśli wymaga tego strategia komunikacji marki i lub sposób na dotarcie do kluczowych odbiorców, równie chętnie korzystamy z unikatowych i mało popularnych na polskim rynku kanałów.
Ile kosztuje prowadzenie fanpage?
Działania marketingowe w social media wyceniamy zawsze indywidualnie, w zależności od wielu czynników – m.in. tego czy są one częścią większych działań, jakie prowadzimy dla klienta, czy indywidualną usługą. Ale by choć trochę dać wyobrażenie o tym ile kosztuje prowadzenie fanpage poniżej przedstawiamy porównanie wycen zawierających najbardziej podstawowe i nieco bardziej rozbudowane działania.
- Projekt covera, zdjęcia profilowego, uzupełnienie danych profilu
- Analiza konkurencji
- Strategia komunikacji
- Profesjonalne zdjęcia i grafiki
- Moderowanie komentarzy: 0,5h w tygodniu
- Projekt covera, zdjęcia profilowego, uzupełnienie danych profilu
- Analiza konkurencji
- Strategia komunikacji
- Profesjonalne zdjęcia i grafiki
- Moderowanie komentarzy 1h w tygodniu
- Publikacja stories 1 w tygodniu
- Powtórzenie tych samych postów w dwóch dodatkowych mediach klienta
- Powtórzenie tych samych stories w dwóch dodatkowych mediach klienta
- 1 Reklama w miesiącu -Przygotowanie grafiki, tekstu reklamy, publika, redakcja tekstu reklamowego, ustawienia (nie zawiera opłat za reklamę-budżetu reklamowego)
- Promowanie postów
- Organizacja pixela Facebooka, remarketing
- Projekt covera, zdjęcia profilowego, uzupełnienie danych profilu
- Analiza konkurencji
- Strategia komunikacji
- Profesjonalne zdjęcia i grafiki
- Moderowanie komentarzy 1h w tygodniu
- Publikacja stories 1 w tygodniu
- Różne wpisy w dwóch dodatkowych mediach społecznościowych klienta (np. Instagram i Linkedin)
- Różne stories w dwóch dodatkowych mediach społecznościowych klienta (np. Instagram i Linkedin)
- Pozyskiwanie nowych fanów/obserwujących
- 2 Reklamy w miesiącu - przygotowanie grafiki, tekstu reklamy, publika, redakcja tekstu reklamowego, ustawienia (nie zawiera opłat za reklamę-budżetu reklamowego)
- Promowanie postów
- Organizacja pixela Facebooka, remarketing
- Organizacja konkursów 1 raz na kwartał - stworzenie dedykowanego posta i grafiki, redakcja regulaminu
Najczęstsze pytania
Ile kosztuje prowadzenie fanpage
Wyceniamy usługi zawsze indywidualnie, w zależności od tego czy prowadzenie konta jest częścią kampanii PR, czy indywidualną usługą oraz od zakresu podejmowanych działań (ilość kanałów, częstotliwość postów, reklamy, konkursy itp.)
Najbardziej podstawowy pakiet kosztuje jednak u nas już 200 zł m-c. Zachęcamy do kontaktu i dopasowania usług prowadzenia fanpage do swoich potrzeb.
Jakie social media wykorzystujecie w pracy
Wszystkie, jakie są potrzebne, by dotrzeć do potencjalnych klientów naszego klienta. Najpopularniejsze media społecznościowe w Polsce to You Tube, Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat, Linkedin, Twitter i TIKTOK. Ale nie straszny jest nam Tumblr, Vimeo czy Vkontakte.
Dlaczego powinienem prowadzić fanpage mojej firmy?
Polacy spędzają w mediach społecznościowych średnio 2 godziny dziennie, social media stanowią dla wielu z nich główne źródło wiedzy, a 44% użytkowników przyznaje, że na ich zachowanie zakupowe ma wpływ Facebook. Jeśli chcesz zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, regularnie informować o swoich produktach i usługach oraz utrzymywać z klientami stały kontakt, nie możesz pominąć tego elementu strategii marketingowej.
W jaki sposób prowadzicie social media
Zawsze w porozumieniu z klientem. Tworzymy plan treści z częstotliwością ustaloną ze zleceniodawcą, reagujemy na komentarze. W zależności od pakietu, publikujemy także stories, zajmujemy się reklamami, konkursami i remarketingiem.