Odpowiednia strategia komunikacji to klucz do sukcesu.
Działania podejmowane w ramach komunikacji marki, produktu czy przedsiębiorstwa często podejmowane są nieprzemyślanie, chaotycznie i niespójnie. Firmy lub zainteresowane osoby często oczekują natychmiastowych efektów podejmowanych działań, a wobec ich braku zmieniają taktykę i wykorzystywane narzędzia. Niestety nie przynosi to dobrych efektów. Aby osiągnąć cel, należy najpierw przemyśleć ruchy i opracować strategię. Należy przemyśleć i nakreślić mierzalne cele, jakie zakładamy osiągnąć w długofalowej perspektywie i środki, jakimi możemy tego dokonać. Każda strategia PR powinna być indywidualnie dopasowana do marki czy produktu. To, co sprawdza się w jednej firmie, niekoniecznie przyniesie oczekiwane efekty w innej.
Nasza agencja PR świadczy kompleksowe usługi PR dla klientów, a te zawsze zaczynamy od przygotowania indywidualnie dopasowanej strategii. Jednakże obsługujemy także firmy, instytucje czy marki osobiste, dla których przygotowujemy wyłącznie strategię komunikacji do samodzielnego wdrożenia w życie, wg naszych wskazówek.
Niezależnie od tego czy opracowujemy strategię komunikacji marki lub produktu dla kompleksowo obsługiwanych klientów, czy jako pojedynczą usługę, zawsze obejmuje ona takie elementy jak:
- analiza wstępna (zawierająca analizę systemu tożsamości firmy, analizę otoczenia biznesowego, analizę konkurencji, analiza dotychczas podjętych przez firmę działań w obszarze komunikacji)
- określenie grup docelowych (strategicznych i taktycznych) i ich potrzeb
- analizę mocnych i słabych stron firmy
- analiza wizerunku firmy, jej postrzegania przez klientów, liderów opinii i konkurencję
- analiza ruchu na stronie internetowej i w kanałach social media
- określenie celów biznesowych, strategicznych i komunikacyjnych
I wreszcie:
- sformułowanie kluczowych przekazów
- zaplanowanie taktyki
- dobór odpowiednich narzędzi PR
- zaplanowanie szczegółowego harmonogramu działań
- określenie budżetu niezbędnego do realizacji strategii komunikacji
- ewaluacja – czyli zmierzenie efektywności działań ujętych w strategii public relations.
Szczegółowa strategia komunikacji jest podstawą podejmowania działań w obszarze PR i marketingu. Pozwala podejmować przemyślane kroki, oszczędzić czas na zastanawianie się nad tym, co jeszcze można zrobić. Pozwala także unikać nagłych i nieprzewidzianych, a przede wszystkim nieprzemyślanych wydatków. Dzięki możliwości mierzenia efektów działań można podejmować decyzje co do dalszego rozwoju biznesu. Niezależnie od wielkości i charakteru firmy czy przedsiębiorstwa, każdą komunikację o marce lub produkcie należy zacząć od opracowania szczegółowego i dobrze przemyślanego planu.
Daj nam znać czego potrzebujesz – wyślij brief