Instagram eksperymentuje z nowym kanałem „W pobliżu” dla Stories, który ma na celu wyróżnienie treści publicznych od użytkowników i firm znajdujących się w okolicy.
Funkcja wykorzystywana jest już w chińskiej wersji TikToka, znanej jako „Douyin”. Wykorzystuje ona lokalne treści do promowania miejscowych przedsiębiorstw i zwiększania zaangażowania. TikTok także bada podobne rozwiązania, a niektórzy jego użytkownicy już mogą zobaczyć alternatywny kanał „W pobliżu” w głównym interfejsie aplikacji.
Kanał „W pobliżu” na TikTok ma tę zaletę, że umożliwia promocję oraz pozwala lokalnym markom dotrzeć do użytkowników na podstawie ich położenia geograficznego. W Chinach, to rozwiązanie pozwoliło Douyin na rozwinięcie swojej oferty reklamowej, włączając usługi i dostawę jedzenia w ramach aplikacji. To może być obszar, w którym TikTok chciałby rozwinąć swoją ofertę handlową. Strumieniowy handel stał się kluczowym źródłem przychodów dla Douyin. Jednak na Zachodzie użytkownicy nie byli dotychczas tak zainteresowani zakupami w aplikacji.
Być może próba zachęcenia ludzi do zamawiania jedzenia stanowi kluczowy krok w ułatwieniu procesu zakupowego. Przekonanie użytkowników do wydawania pieniędzy na jednym produkcie ułatwia zachęcenie ich do innych zakupów. Dlatego podejrzewa się, że Instagram może próbować wprowadzić swój własny kanał „W pobliżu” jako potencjalne zabezpieczenie przed ewentualnym konkurencyjnym ruchem TikToka.
Potrzebujesz pomocy w prowadzeniu konta na Instagramie?