Jeśli choć trochę zastanawiasz się po co Twojej marce obecność na TikToku, koniecznie przeczytaj, co mówią liczby.
Wg Tech Crunch – amerykańskiej strony internetowej, dostarczającej m.in. wiadomości i analiz – niemal 40 proc. przedstawicieli pokolenia Z woli szukać informacji na TikToku i Instagramie zamiast w przeglądarce, czy mapach Google. Z kolei wg wewnętrznych badań Google, niemal 40 proc. młodych ludzi szukając miejsca na lunch, nie otwiera przeglądarki, czy map Google, ale idzie na TikTok lub Instagram.
Co to oznacza dla marek? Wniosek jest jeden – nie może ich zabraknąć na TikToku!
Co oglądają TikTokerzy
TikTok to platforma społecznościowa i aplikacja mobilna stworzona przez chińską firmę ByteDance w 2016 roku. Początkowo TikTok był „serwisem dla gimbazy”. Obecnie jednak korzysta z niego coraz większe grono osób starszych niż urodzone w latach 1996 – 2012. Wg najnowszego corocznego raportu pt. „Kim są polscy użytkownicy TikToka” agencji GetHero, przygotowanego przy współpracy Uniwersytetem SWPS, że średni wiek użytkowników TikToka nieustannie wzrasta, a w ciągu ostatniego roku najwięcej nowych kont założyli użytkownicy w wieku 19-25 lat oraz starsi.
Serwis bazuje wyłącznie na krótkich materiałach wideo, w tym transmisjach live, wyprzedzając popularnością inne platformy umożliwiające transmisje na żywo. 1 na 5 użytkowników, którzy oglądają transmisje na żywo, ogląda je na TikToku, a 62 proc. z tej grupy uczestniczy w nich codziennie. Dodatkowo 1 na 3 użytkowników nazywało TikToka platformą do łączenia się z firmami.
TikTok a decyzje zakupowe
Wg samego TikToka, 50 proc. jego użytkowników kupiło coś po obejrzeniu transmisji na żywo. Są oni bardziej skłonni do wszelkiego rodzaju zaangażowania niż użytkownicy innych serwisów.
Wśród użytkowników TikToka istnieje 1,7 razy większe prawdopodobieństwo oglądania transmisji na żywo w celu zakupu produktów. Dwa razy częściej wskazują też oni, że transmisje są godne zaufania podczas zakupów na żywo. Użytkownicy najbardziej zainteresowani są poradnikami (80 proc.), prezentacją produktów (78 proc.), recenzjami (77 proc.), serią pytań i odpowiedzi (74 proc.), sprzedażą produktów (72 proc.) i eventami na żywo (72 proc.) Najchętniej oglądają twórców (77 proc.), celebrytów (72 proc) oraz ambasadorów marek (68 proc.).
Nieskromnie w tym miejscu pragniemy wspomnieć, że nasza agencja PR zajmuje się prowadzeniem kont w social media, w tym kont na TikToku ?