PR produktowy, często w połączeniu z odpowiednią reklamą, jest niezbędnym narzędziem w momencie wprowadzania nowego produktu lub marki na rynek. Jego rola jednak nie kończy się wraz z osiągnięciem celów sprzedażowych. Brand PR jest ważnym narzędziem PR przez całe życie produktu i firmy. Bywa, że wizerunek trzeba również zmienić lub naprawić. Poprzez odpowiednio zaplanowaną strategię, PR produktowy dba o nie w sposób nieustający, łącząc się w ten sposób najczęściej z PR korporacyjnym i mając ogromny wpływ na marketing firmy lub instytucji.
Czym PR produktowy różni się od reklamy
Zatrudniając agencję PR warto zdawać sobie sprawę z różnicy, jaka istnieje pomiędzy działaniami PR a reklamą i marketingiem. Owszem, łączy je wiele wspólnego, momentami działania PR i marketingowe zazębiają się, jednak wciąż dzieli je wiele różnic – widocznych przede wszystkim w celach, czasie i metodach działania. PR produktowy to działania PR podejmowane długofalowo, nastawione na budowanie zaufania do produktu i marki, pozytywnego wizerunku i przywiązania do niej. Efekty osiągane są poprzez wiarygodne i rzeczowe informacje (których często próżno szukać w reklamie). Strategia PR produktowego pisana jest na lata, nie na sezony. Agencje PR, zajmujące się brand PRem czy PRowiec zatrudniony w danej firmie, prowadzą kampanię PR na wielu płaszczyznach i z wykorzystaniem wielu różnorakich narzędzi. Przy okazji wspierają i ułatwiają działania marketingowe oraz reklamowe.
Nasza agencja PR a PR produktowy dla klientów
Brand PR jest tylko jednym z realizowanych w naszej agencji zadań, jakie codziennie stawia nam świat public relations. Jednocześnie jest jednym z najbardziej fascynujących wyzwań – szczególnie jeśli możemy śledzić wyniki podejmowanych przez nas działań PR. Prowadząc PR i marketing produktu, podejmujemy szereg wyzwań, poczynając od skrupulatnego zaplanowania strategii PR, popartej analizami rynku konkurencji, preferencji klientów i rynku informacji. W działaniach PR produktowego wykorzystujemy dostępne analizy, badania konsumentów i monitorujemy efekty prowadzonych prac. Wykorzystujemy media relations, bez którego nie wyobrażamy sobie pracy PRowca. Współpracujemy z ekspertami z określonych dziedzin, a także rzetelnymi i sprawdzonymi influencerami. Tam, gdzie to adekwatne, wykorzystujemy również relacje inwestorskie. Ściśle łączymy PR produktowy z PR wewnętrznym, wierząc, że to właśnie pracownicy są najlepszymi ambasadorami marki. Zawsze przygotowujemy plan B, na wypadek gdyby z jakiegoś powodu trzeba było wdrożyć PR kryzysowy. Chętnie współpracujemy z działami marketingu firm i instytucji oraz łączymy narzędzia brand PR z prowadzonymi przez naszą agencję PR działaniami marketingowymi.
Daj nam znać czego potrzebujesz – wyślij brief