Międzynarodowa Opieka nad Kotami (International Cat Care, iCatCare) łączy siły z organizacjami weterynaryjnymi z Europy, aby zachęcić marki do rezygnacji z wykorzystywania kotów o krótkich nosach (brachycefalicznych) w swoich kampaniach reklamowych.
Wzrost popularności tych ras, szczególnie wśród niektórych celebrytów i wpływowych postaci w mediach społecznościowych, skutkował wzrostem liczby kotów z problemami zdrowotnymi. Organizacje takie jak ISFM, FECAVA, FVE i UEVP zauważyły rosnącą popularność tych ras, ale właściciele często nie zdają sobie sprawy z powiązanych z nimi schorzeń. Przy wyborze zwierzęcia zwracają uwagę jedynie na jego wygląd, nie zdając sobie sprawy z problemów związanych z dobrym samopoczuciem niektórych ras zwierząt. Nierzadko nie rozumieją, że te problemy mogą prowadzić do cierpienia zwierząt przez całe ich życie.
ISFM, we współpracy z FECAVA, FVE i UEVP, wystosowało apel, w którym wzywa wszystkie firmy, które wykorzystują koty w swoich materiałach marketingowych, do współpracy z weterynarzami i zobowiązania się do unikania używania tych ras w jakiejkolwiek formie reklam.
List można przeczytać tu
Nasza agencja PR kocha wszystkie zwierzęta, niezależnie od rasy i wielkości. Dlatego chętnie podejmujemy współprace z firmami, które myślą tak, jak my.