Prowadzisz firmowego bloga lub konto w social mediach? A może poszukujesz pomocy przy tworzeniu treści do broszury informacyjnej czy newslettera? Zobacz, jak zamienić swoje treści w profesjonalne i wywołujące oczekiwany efekt komunikaty.
Czym tak właściwie jest i co oznacza copywriting
Na copywriting składają się wszystkie możliwe treści pisane w celu zwiększenia sprzedaży czy wzmocnienia wizerunku marki. Mogą to być artykuły eksperckie czy blogowe, treści umieszczone na stronie lub wpisy na portalach społecznościowych, ale także teksty reklam, ulotek czy komunikatów kierowanych bezpośrednio do klientów. Każdy z tych testów musi zawierać konkretny przekaz, przeznaczony dla określonej grupy odbiorców. Ma też za zadanie wywołać pożądane reakcje i zachęcić do działania.
Tajemnica niezawodnego copywritingu
Aby teksty reklamowe i marketingowe były skuteczne, muszą spełniać kilka podstawowych warunków. Przede wszystkim jest to poprawność językowa i stylistyczna oraz lekkość, zwięzłość i czytelność całego przekazu. Treści przeznaczone do celów promocyjnych znacznie różnią się od literatury pięknej czy tekstów użytkowych, dlatego ich ważnym elementem jest efektywna perswazja. Można ją osiągnąć, stosując język korzyści oraz za pomocą konkretnych środków i technik odwołując się do potrzeb i pragnień klientów.
SEO copywriting – dlaczego jest taki ważny?
Poprawne językowo oraz przyjemne w odbiorze teksty to jednak nie wszystko. Istotą copywritingu są również słowa kluczowe, czyli takie, które pozwalają klientom zorientować się na temat oferty i dotrzeć do Twojej witryny. Odpowiednio dobrane frazy kluczowe wpływają na widoczność strony oraz podnoszą jej pozycję w wyszukiwarce internetowej. SEO copywriting to niezwykle ważny element całej strategii komunikacyjnej, za pomocą którego dotrzesz do wybranej grupy docelowej i zwiększysz swoje zasięgi.
Skuteczny copywriting, o czym należy pamiętać?
Tworzenie wartościowych tekstów marketingowych czy sprzedażowych wymaga znajomości technik perswazyjnych oraz lekkiego pióra, a także umiejętności precyzyjnego odczytywania potrzeb odbiorców. Nie każdy poprawnie napisany tekst przyniesie oczekiwany rezultat, tak jak i komunikat naszpikowany słowami kluczowymi, ale pozbawiony przejrzystości i stylistyki. W copywritinu ważne jest więc doskonałe połączenie wszystkich tych elementów, które razem stworzą atrakcyjny przekaz.
Aby mieć pewność, że Twoje teksty są w dobrych rękach, skorzystaj z naszej oferty – wyślij brief